mandag 6. juli 2009

Sommer og sol.


Vi har hatt sommer og sol siden skolen slutta. Har vel ikke lov å klage på varmen, men det har faktisk vært litt deilig å være på jobb. Det er ganske kjølig på kontoret, nesten så jeg blir kald på hendene. Det er som å møte en vegg når vi går ut om ettermiddagen. Det er veldig tørt i bedene nå, så kveldene går med til vanning. 

Har tatt bilder av noe av det som blomstrer nå. Kjøpte et par roser på tilbud hos Plantasjen for 4 år siden (Peace og Queen Elisabeth). Siden har det blitt litt flere, og de blomstrer for fullt nå. Liker spesielt godt de som dufter.

Westerland

Karen Blixen


Romanze

Clair Renaissance


Og så noen andre planter som blomstrer nå.

Cocmos som har sådd seg selv


Plommetreet (Opal) delte seg i to i en liten sommerstorm for 3-4 år siden. Det ble hogd ned slik at det bare var stammen igjen. Tenkte jeg kunne bruke det som stativ til et par clematis. Men så begynte det vokse ut greiner, og i år kommer det masse plommer.

Ridderspore som vokser inn i plommetreet. 

Disse navnløse liljene har jeg kjøpt i blomst.
 De røde har jeg nå på tredje året, og de blir bare flere og flere.



Nattlys (Oenothera)

5 kommentarer:

  1. Så koselig å høre fra deg igjen. T
    Tenk at liljene har kommet så mye lenger inne på fastlandet. Jeg har noen gule som likner dine, de blomstrer nå, men ennå står de fleste bare i knopp her.
    Roser er deilig, og jeg liker og best de som har duft.

    SvarSlett
  2. Så flotte roser og blomster! Jeg har sådd noen kosmos i år, men de ser ikke så særlig ut... Spent på om det kommer en blomst eller to! Liljene var vakre!

    SvarSlett
  3. Ja koselig å lese fra deg igjen-he-he. Takk for sist.
    Masse flott hos deg nå. Jeg er ikke like heldig med plommehøsten her. 1stk... 1!!

    SvarSlett
  4. Å så koselig å ha deg tilbake på bloggen!! Takk for sist ja. Jeg har ikke fått somlet meg til å regne ut dette med bensinpenger, men jeg skal nok få gjort det etterhvert:-)

    Masse lekkert du hadde å presentere i dag.......Kosmos sådde jeg også i år. De enkle er bare lekre, de doble er blitt slengete er og blir ikke sådd igjen til neste år.

    SvarSlett
  5. Så fina bilder. Her har det da kommet regn tilslutt. Mye, takk det holder for noen uker.Min nattlys har stått på stedet hvil hele sommeren så det var fint at du påminner meg om hvordan de skal se ut. Og, så kul med plommetreet som kom seg igjen. Hvilken trang til overlevelse :)

    SvarSlett