fredag 2. april 2010

Vårtegn.

Dagen i dag ble i grunnen ganske bra, selv om det innimellom har vært både regn og hagl. Snøen smelter som bare det, og jeg hjelper til med å spa utover de største haugene som er igjen. Det er en del som har brukket på grunn av all snøen, men om det liv i alt, har jeg ikke oversikt over enda.

Sola tittet fram litt i ettermiddag, og jeg tok en runde i hagen for å sjekke alle vårtegnene. Dette er noe av det blomstret og spirte.

Julerose.
Den hadde allerede begynt å blomstre i desember før snøen kom.
Etter 3,5 mnd under snøen, ser den slik ut i dag.

Krokus

Krokus

Krokus. Plantet i fjor, husker ikke navnet.

Krokus

Påskeliljer

Eranthis

Kuleprimula

Rabarbra

8 kommentarer:

  1. Så mange vårtegn hos deg også. Er det ikke herlig. Og i dag har de lovet oss bedre vær, så da finner vi kanskje flere:-). Ha en fortsatt god Påske i alle vårgledene.

    SvarSlett
  2. Masse som spretter opp hos deg. Den krocusen (nr. 3), kan det være Tricolor? Syns det ligner. Den er så fin, skal skaffe meg den med tiden.

    Ha en fortsatt deilig påske.

    SvarSlett
  3. Jeg skal si det er forskjell på landsdelene! SÅ flotte og langtkomne spirer du har :) Her er det bare små tynne og få spirer å se. Alt står i stampe i det kjølige og våte været. I morges lå det til og med sne på bakken... Men de melder heldigivs sol til uken :)

    Julerosen din hadde den skjønneste farge!

    SvarSlett
  4. oj, så flotte vårtegn. Det er jo rett før det blomstrer for fullt hos deg :-)

    SvarSlett
  5. Definnitivt trikolor den der krokusen, lærte det her om dagen da AnitaH2 var i innom i hagen min. Herlig med vår, men var noe sur vind idag... godt å ha tak over endel av "hagen" da :-)

    SvarSlett
  6. Jepp, tricolor, de aller vakreste blant krokus, spør du meg!!!
    Kjørte saaakte forbi hos deg her om dagen, ser ut som det har gått bra med Magnoliaen?

    SvarSlett
  7. Ja, jeg tror det har gått bra med magnoliaen. Det er en del knopper, og det ser ut som det er liv i de. Er spent på blomstringen, spørs om det blir like mye som i fjor.

    Da er det tricolor krokusen heter, skal notere meg det.

    SvarSlett
  8. Oj! Se der ja! Julerosen jeg fikk av deg står med to knopper, men skjer ikke så mye mer enn det. Tror den slet litt under snøen. Mne vi bare gleder oss til neste år da.
    Ser du har ynglingsrosen min der.. CLaire! Den er bare så fiiin!

    SvarSlett