lørdag 8. august 2009

Ipomoeaen blomster!

Jeg fikk noen Ipomoeafrø av AnitaH2 i fjor høst, både rosa og blå. Har ikke prøvd disse blomstene før, så det var jo litt spennende om jeg fikk det til. Synes de ser litt tynne og pinglete ut, så jeg sådde en del frø i hver potte. Noen visnet og døde, mens resten har vokst og blitt ganske store. Er vel 3,5 mnd siden jeg sådde, men det kom ingen blomster. Først for 2 dager siden fikk jeg tilfeldivis se en rosa blomst som var gjemt under bladverket. I dag da jeg stod opp, lyste disse to blomstene mot meg.


De er veldig fine, men Høyrejusterjeg har ikke godt nok kamera til å få fram den rette fargen.

4 kommentarer:

  1. ÅÅÅhhh de er jo SÅ nydelige!!

    SvarSlett
  2. De er så fine. Lekre farger, jeg hadde dem i drivhuset i vår. (jeg hadde også fått før fra Anita)

    SvarSlett
  3. Kjempefine blomster i flotte farger!

    Ha en fin uke! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  4. jeg har også ipomoea, og holder med deg i at de kan være vriene å gjengi med kameraet. Synes nå at du lykkes godt jeg da.

    Nydelige planter, bare så synd at blomstene står så kort.

    SvarSlett